لوله و اتصالات دستگاه رطوبت ساز جهت انتقال آب

علاوه بر گلخانه ها از سیستم های رطوبت ساز و مه پاش در مراکز دامداری ها و طیور، رستوران ها، تالار ها، مراکز خرید و … یکی از مهم ترین قطعات سیستم مه پاش رستورانی نازل های سیستم می باشد. یکی دیگر از تجهیزات مه ساز صنعتی شیلنگ تحت فشار است که در خرید آن باید به این نکته توجه داشته باشید که شلنگی را انتخاب و خریداری نمایید که قادر باشد فشار بسیار بالایی را تحمل کند. یکی از روش های آبیاری قطره ای، سیستم مه پاش گلخانه می باشد. اول آنکه با این کار ذرات معلق در آب که موجب گرفتگی نازل های مه پاش می شوند را حذف می کند.

جنس این پایه ها و اتصالات از نوع استیل می باشند. جنس نازل ها از استیل و یا برنج می باشد. نازل مه پاش وظیفه پخش آب را دارد. با توجه به مورد استفاده از سیستم مه پاش در منزل و یا آپارتمان نوع آن نیز تغییر پیدا می کند. با توجه به فضای مورد استفاده می توان اندازه الکتروپمپ ها را تعیین نمود. علت آن هم این است که در شرایطی که نیاز به تولید رطوبت نمی باشد بتوان از سیستم برای شستشو نیز استفاده نمود. این نوع از سیستم های مه پاش با توجه به استفاده از الکتروپمپ جهت تولید فشار نسبت به نوع قبل تفاوت عمده ای دارند. به این شکل که در راستای دیوار بر روی گلدان های نصب شده سیستم مه پاش نصب می شود. در هنگام استفاده از این دستگاه نیاز به مه ساز امری ضروری است. همچنین سالن های کشت و پرورش قارچ، سردخانه، مرغداری، دامداری، انواع انکیباتور و آزمایشگاه و کارخانه های چای سازی و نساجی و البته انواع چاپخانه ها و هر جای که نیاز به رطوبت دقیق و تنظیم شده داشته باشد، مصرف کننده دستگاه های مه پاش و رطوبت ساز به حساب می آیند. جهت حفاظت الکتروموتور سیستم مه پاش بایستی تدابیر مقتضی دیده شود تا الکتروموتور در طول مدت زمان مصرف آسیب نبیند و هزینه اضافی را به مجموعه رستوران تحمیل نکند.

لوله و اتصالات دستگاه رطوبت ساز جهت انتقال آب از منبع ذخیره و پمپ به سمت نازل مه پاش است. بدین منظور از تابلوی برق جهت حفاظت استفاده می شود. چرا که در صورت استفاده از کولر در فضای باز از نظر هزینه های آب و برق به هیچ عنوان مقرون به صرفه نمی باشند. در خرید الکترو پمپ مه ساز صنعتی مهم ترین نکته این است که باید به اندازه فضایی که سیستم مه ساز در آن مورد استفاده قرار می گیرد توجه کنید و برحسب آن الکترو پمپ مورد نظر خود را سفارش دهید. بنا به ویژگی ها و مشخصه های بارزی که این دستگاه در صنایع مختلف برای تولید رطوبت ایفا می کند خنک سازی و رطوبت و طراوت را برای اماکن مختلف به ارمغان می آورد. حتی ریزش آب از بالا بصورت قطره نیز می تواند موجب از بین رفتن تعدادی از طیور در سالن گردد. این عمل کمک می کند تا در صورت عبور ذرات، ذرات در نازل ها و اتصالات موجب گرفتگی و رسوب نشود. در این مدل ، نازل های مهپاش بر روی فن آکسیال نصب می شوند، آب با فشار به پشت نازل ها پمپ می شوند و با عبور از دهانه نازل به ذرات بسیار ریزی تبدیل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید